9 клас. Всесвітня історія

ДІТИ 9-А ТА 9-Б КЛАСІВ!

ПРОГРАМУ ІЗ ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ МИ ВИКОНАЛИ, ВІДПОЧИВАЙТЕ!

19.05

РІЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА ІЗ ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ
ТЕСТИ БУДУТЬ ВІДРИТІ
на час написання роботи:
11.00 - 12.00
ЗРОБІТЬ ТЕСТИ
ЗАХОДИТИ ТАК:
google
join.naurok.ua тест

Тести - Онлайн-школа «На Урок»


код: 399827
Прізвище

приєднатися







Діти, готуйтеся до річної контрольної роботи із всесвітньої історії. Шукайте відповіді ті, кого не було на консультації

Kenyaevavalentina@gmail.com

Валентина Кеняева приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
                                         9-Б КЛАС
Тема: Конференция Zoom Валентина Кеняева КОНСУЛЬТАЦІЯ 9 КЛАС. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Время: 18 мая 2020 02:00 PM Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/9142183982?pwd=Y3dzRzg3c3pRNzl1VHpWM25NVzBWdz09

Идентификатор конференции: 914 218 3982

Пароль: 9nceBx
9-А КЛАС

Валентина Кеняева приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Конференция Zoom Валентина Кеняева КОНСУЛЬТАЦІЯ 9-А КЛАС. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Время: 18 мая 2020 02:30 PM Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/9142183982?pwd=Y3dzRzg3c3pRNzl1VHpWM25NVzBWdz09

Идентификатор конференции: 914 218 3982
Пароль: 9nceBx



ДІТИ! 9-А КЛАС

 18 ТРАВНЯ

ТЕМА УРОКУ:МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ НАПРИКІНЦІ XIX - НА ПОЧАТКУ  XX ст.

https://1plus1.video/vseukrainskaya-shkola-onlajn/9-klass/7-maya-2020-goda-vsesvitnya-istoriya-mizhnarodni-vidnosini-naprikincihih-pochatkuhh-stolittya-5-tizhden-cht
Всеукраїнська школа онлайн 9 клас Всесвітня історія. Міжнародні відносини наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. 5 тиждень, чт 7 травня 2020 р.
ПОДИВІТЬСЯ ЦЕЙ ВІДЕО УРОК, 25 хв. за посиланням.

Дайте відповіді на запитання:
1.Коли і які воєнно-політичні блоки держав створені в Європі
 наприкінці XIX - на початку XX ст.?
2.Який півострів називають "порохова діжка Європи"? Чому?
3.Між якими державами і коли йдуть імперіалістичні війни(війни між імперіями за передід колоній. Які імперії перемагають  в цих війнах?
4.Які міжнародні кризи відбулися напередодні Першої світової війни?
5. Скільки було балканських війн, коли вони були?
6. Яке з досягнень культури світу напередодні Першої світової війни вам сподобалось?

ПОНЕДІЛОК, 18 ТРАВНЯ
9-Б клас
ТЕМИ:ФРАНЦІЯ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ  XIX ст. - НА ПОЧАТКУ  XX ст. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ  XIX - НА ПОЧАТКУ XX СТ.

ЗРОБІТЬ ТЕСТИ:
ЗАХОДИТИ ТАК:
google
join.naurok.ua тест

Тести - Онлайн-школа «На Урок»


код: 947832

Прізвище
приєднатися



ПОНЕДІЛОК, 4 травня

9-Б КЛАС 

НІМЕЧЧИНА ТА США В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ  XIX ст.

ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ:

НІМЕЧЧИННА ТА США В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ XIX СТ.

ЗРОБІТЬ ТЕСТИ:
ЗАХОДИТИ ТАК:
google
join.naurok.ua тест

Тести - Онлайн-школа «На Урок»


код: 
531265
Прізвище
приєднатися

ПОНЕДІЛОК, 27 КВІТНЯ.

9-Б КЛАС

Kenyaevavalentina@gmail.com

     9-А ТА 9-Б класи! 

                                       27 квітня                                     

ДІТИ! Починаємо 3-й розділ ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ: 
"ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ  XIX ст."
ТЕМА 1
"ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ТА ПОЛІТИЧНОГО РОЗВИТКУ ПРОВІДНИХ КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ  XIX - НА ПОЧАТКУ XX. СТ.
МАТЕРІАЛ ДО ТЕМИ ЧИТАЙТЕ ЗА ПОСИЛАННЯМ:

Основні тенденції розвитку провідних держав світу

РОБИМО ЗАВДАННЯ ЗА ПОСИЛАННЯМ


13 квітня

9-Б КЛАС

ТЕМА:

 Опрацюйте тему за посиланням, зробіть тести :

1. googl
2. classtime.com
3.Введіть код сесії: вводимо: K6EZWQ

4.Натиснули поряд на  слово  : "приєднатися"
5. Написали прізвище
6. Виконуємо тести.
Для того, щоб розставити події в хронологічній послідовності, треба перетягнути відповіді на свої місця

Замість тестів можно написати есе на 1-у сторінку "Яке моє ставлення до подій Громадянської війни в США"
9-Б КЛАС. 6 квітня
ТЕМА: ОБ'ЄДНАННЯ НІМЕЧЧИНИ ТА ІТАЛІЇ.
1. ПЕРЕДУМОВИ ОБ'ЄДНАННЯ НІМЕЧЧИНИ
Усі держави Європи покінчили з роздробленістю ще в 14-15 ст. і тільки дві держави залишалися роздробленими: Німеччина та Італія. Німеччина довгий час ділилася на 350 держав. Після війн з Наполеоном і Віденського конгресу 1814-1815 рр. Німеччина стала складатися з 39 держав ( чотири з них були містами). У 30-40 рр. 19 ст. в країні починається промисловий переворот (перехід до машинної праці, заводів), особливо розвивається Берлін, Рейнська область, Вестфалія, до гори пішло машинобудування, але роздробленість заважала розвитку країни. Найбільші держави були Прусія та Австрія..
У 1834 р. 18 німецьких держав створили Митний союз, стали торгувати без мита між собою, в союз увійшла Прусія, але Австрія не захотіла. Підприємці, фінансісти, торговці, просте населення хотіли об'єднання, це б сприяло розвитку економіки країни, дало б роботу населенню.
Були два шляхи об'єднання:
1. "Знизу": радикали, марксисти хотіли підняти просте населення на революцію, повалити усіх 39 монархів і об'єднати країну в республіку;
2."Згори": Найсильніша держава з 39 війнами, переговорами, шантажем приєднала б до себе інші держави.
2. ОБ'ЄДНАННЯ НІМЕЧЧИНИ.
БІСМАРК
1862 р.- король Прусії Вільгельм I призначив міністром-президентом (головою уряду) Прусії  Бісмарка, дворянина з університетською освітою, відомого дуелянта в студентські роки. Під час революції 1848 - 1849 рр. Бісмарк оззброїв своїх селян і привів їх придушувати революцію до Берліну. Вільгельму I він сподовався: "Від нього тхне кров'ю. Використовувати в подальшому. Він більший монархіст, ніж сам король, він жорстокий, безкомпромісний". Бісмарк був призначений послом до Росії. Коли термін посла закінчувався, російський цар вмовляв Бісмарка перейти на службу до нього. Бісмарк повернувся до Німеччини, про Росію пізніше він казав:"Ніколи не воюйте з Росією. Її не перемогти". 1862 р. - Бісмарк став "залізним канцлером ": так називали міністра-президента Німеччини. Його завдання було "залізом та кров'ю" об'єднати Німеччину, тобто, "згори". Спочатку Бісмарк створив могутню армію, потім знайшов зручний момент, коли його плани підтримала Велика Британія, яка  вважала, що об'єднана Німеччина загасить великі  амбіції Росії та Франції. А потім у 1864 р. була битва  проти Данії, Бісмарк приєднав частину її земель; у  1866 р. була битва біля Праги з Австрією, яка теж мала плани очолити об'єднання Німеччини. У 1866 р. Прусія підписала з Австрією Віденський мир, визнавши право Прусії об'єднувати країну. До Прусії зразу ж приєдналося 17 німецьких держав, потім ще 4, які назвали себе Північнонімецький союз. На чолі союзу став рейхстаг , канцлер Бісмарк, введено загальне виборче право для чоловіків. Остаточному об'єднанню заважала Франція з імператором Наполеоном III, племінником Наполеона Бонапарта. Він не хотів мати сильної Німеччини по сусідству. Тому  у1870-1871 рр.  була франко-пруська війна, Бісмарк переміг і 18 січня 1871 р.у Версальському палаці під Парижем усі 39 монархів Німеччини визнали появу єдиної Німецької імперії. Імператором став король Прусії Вільгельм I, канцлером (головою уряду) - Бісмарк. Найкращі області Франції Ельзас та Лотарингія та 5 млард.контрибуції були віддані Німеччині. Франція це ніколи не пробачить Німеччині.У 1914 р. вона вступить у Першу світову війну проти Німеччини, щоб повернути своє та приєднати чуже.

3.ОБ"ЄДНАННЯ ІТАЛІЇ.



1. ПЕРЕДУМОВИ ОБ'ЄДНАННЯ ІТАЛІЇ
Після Віденського конгресу 1814-1815 рр. Італія залишилась роздробленою на 8 держав: Сардинське королівство (материкова частина називалася П'ЄМОНТ), Неаполітанське королівство (Королівство обох Сицілій), Парма, Модена, Тоскана, Ломбардія, Венеція, Папська область. Тільки Сардинське королівство було незалежне, інші залежали від Австрії чи Франції. В Італії теж були можливі 2 шляхи об'єднання: "згори" - війнами Сардинського королівства за приєднання інших та одночасне їх звільнення від залежності від Франції (південь Італії) чи Австрії (північ Італії) чи "знизу" - народною революцією. В Італії об'єднання йшло одночасно і "згори", і "знизу".
Населення Італії  з початку  19 ст. піднялося на Рисорджименто (рух за відродження Італії). у 20-30 рр. в усіх державах Італії відбулися революції, були створені республіки, але Священний союз, створений у 1815 р. для придушення революцій, придушив рух в Італії. Уже тоді у 1831 р. Мадзіні створив організацію "Молода Італія" (на зразок німецької організації "Молода Німеччина"), яка очолювала рух Рисорджименто. В кабаку Таганрога в Росії з Мадзіні познайомився капітан шхуни Джузеппе Гарібальді. Після цього знайомства у Гарібальді з'явився сенс життя. Після поразки революцій Гарібальді впік до Латинської Америки.  Він боровся за  незалежність Бразилії, Аргентини, Уругвая разом з дружиною Анітою, хоробрості якої інколи заздрив сам. Влада незалежної Аргентини запропонувала Гарібальді нагороду, але він відмовився, хоч  не мав навіть свічок для освітлення хати.
Вони з дружиною повернулися в Італію під час революції 1848-1849 рр. Хоробро воювали Вагітна Аніта померла від малярії . Після поразки революції Гарібальді оселився з синами на маленькому острові біля Італії, щоб доживати своє життя
Гарібальді з Анітою
2. ОЬ"ЄДНАННЯ ІТАЛІЇ.
Король Сардинського короліства Віктор Еммануїл II разом з прем'єр-міністром Кавуром почали боротьбу за об'єднання Італії "згори". Колись Кавур був редактором газети "Рисорджиенто". Щоб були союзники, Кавур навіть направив 15 тис. солдат на Кримську війну 1853-1856 рр. проти Росії на боці Франції. Після цієї війни Кавур заключив союз з Наполеоном III (імператором Франції) проти Австрії. Після перемоги над Австрією Ломбардія та Венеція повинні були перейти Сардинському королівству, а Кавур повинен був віддати Франції Савойю та Ніццу, які з'явилися в Сардинському королівстві за рішенням Віденського конгресу 1814-1815 рр. Війна з Австрією почалась у 1859 р., Австрія напала першою і програла. Але Наполеон III обдурив. Сардинське королівству була віддана тільки Ломбардія, а Венеція залишилась у Австрії. Тоді Савойю і Ніццу не віддали Франції.
Починається революція "знизу". Повстали Тоскана, Парма, Модена.
У 1860 р.вони провели референдум і приєдналися до Сардинського королівства. 



У 1860 р. повстав народ о.Сицилії (входила в королівство обох Сицилій) на чолі з Мадзіні. Колись Сицилія була раєм на землі, а теперь були тільки витоптані поля, порубані виноградники, попалені села. Мадзіні відравив гінців за Гарибальді. Той зібрав 1200 добровольців у червоних сорочках, щоб було видно своїх, найняв 2 пароплава з Генуї, червонорубашечники хто по сходах, хто по канатах лізли на пароплав, щоб скоріше вийти в море. Простий народ визволив Сицилію, перйшов на материк, визволив  колівство обох Сицилій і у 1861 р. воно приєдналося до Сардинського королівства. У Неаполі Гарибальді зустрічало усе місто. Карету Гарібальді закидали квітами .
У Папську область війська Гарибальді увійшли з півдня, а Кавура з півночі. Треба було комусь поступитись, щоб не почалася війна за лідерство між Гарібальді і Кавуром. Поступився Гарибальді., але поки що приєднати Папську область не вдалося. У 1861 р. було оголошено про створення Італійського королівства - конституційної монархії на чолі з королем Віктором Еммануілом II та прем'єр-міністром Кавуром.Парламент засідав у Турині.
Залишалося приєднати Венецію, яка була в залежності від Австрії (у 1867 р. Австрію перейменують в Австро-Угорщину) та Папську область, яка була в залежності від Франції. Обійшлося без війни.: 1866 р. після поразки Прусії Австрія віддала Венецію Італії, а в 1870 р,. коли почалася франко-пруська війна, Франція залишила Папську область. Таким чином, 20 вересня 1870 р. , на рік раніше Німеччини, Італія об'єдналась.Папі римському залишили тільки місто Ватикан в центрі Риму.
ЗНАЧЕННЯ ОБ"ЄДНАННЯ НІМЕЧЧИНИ Й ІТАЛІЇ.
1. Швидко розвивається економіка. Німеччина на 1900 р. стає 1-ю державою в Європі за економічним розвитком.
2. Починається мілітаризація (оззброєння, підготовка до масштабної війни) Німеччини, яка вирішила, що мати найкращу економіку Європи і не мати майже "місця під сонцем" - колоній - несправедливо. Закінчилися часи, коли Німеччина одним державам уступала землю, а іншим - море, собі залишаючі повітря. Італія теж мріяла про переможну війну.
ЗАВДАННЯ: ВИКОНАТИ ТЕСТИ В ПРОГРАМІ  CLASSTIME
РОБИМО ТАК :(можна в комп'ютері, можна в телефоні, але тільки після того, як ви запам'ятали матеріал з теми)
1. googl
2. classtime.com
3.Введите код сессии: вводимо: W3GEVW

4.Натиснули поряд на  слово  : "приєднатися"
5. Написали прізвище
6. Виконуємо тести.

 9- Б КЛАС. 30 БЕРЕЗНЯ
ТЕМА: «РЕВОЛЮЦІЇ 1848 – 1849 рр. в Європі – «ВЕСНА НАРОДІВ»
КРАЇНА
ПРИЧИНИ РЕВОЛЮЦІЙ
ХІД РЕВОЛЮЦІЙ
РЕЗУЛЬТАТ РЕВОЛЮЦІЙ
ФРАНЦІЯ
1.1830р. вже була друга  буржуазно-демократична революція. До влади буржуазія поставила короля-банкіра Луї Пилипа Орлеанського. Але покращилося життя лише у великої буржуазії. Виборчих прав не було у середній, дрібній буржуазії та простого народу.
2.Влада брала хабарі, продавала титули.
3.Напередодні революції була картопляна хвороба, тому їжі не вистачало.
4. 1845р. – дощі, 1846 р. – посуха. Ці роки були неврожайними. У 1847 р. добавилася економічна криза, підприємства закривались.
1.Буржуазія почала збиратися на реформістські бенкети, обговорювала реформи, які потрібні державі.
2. 23 лютого в Парижі натовп співав «Марсельєзу», збудував в центрі барикади, оточив королівський палац Тюільрі. Армія перейшла на бік революції.
3. Луї Пилип зрікся трону і втік, трон спалили люди.
1. 25 лютого 1848 р. Франція вдруге оголошена республікою ( 1-й раз у 1792 р.). Піднято червоно-біло-синій прапор республіки замість білих лілій на білому фоні короля. Дворян позбавили титулів, введені свободи друку, зборів, усі чоловіки мають право брати участь у виборах(9,3 млн). Для безробітних відкрили «національні майстерні», де вони могли заробити 1-2 франки на день.
2. Але грошей в державі немає, майстерні закрилися. У червні 1848 р. 50 тис.чоловік в Парижі 4 дні вели бої. Генерал Кавеньяк застосував артилерію, 10 тис. чоловік загинуло, 3,5 тис. заарештовано, закрилися клуби, газети.
3. 4 липня у Франції прийнята Конституція. Президент – виконавча влада. Обрали президентом Луї Наполеона, племінника Наполеона Бонапарта, повіривши, що він буде послідовником дядька, але помилились.У 1851 р. він зробить державний переворот і оголосить себе імператором, тим самим відновить монархію.
Законодавчою владою за Конституцією стали Національні збори.
Революція перемогла, але тільки до 1851 р.

Німеч-чина
1.Після Віденського конгресу була роздроблена на 39 держав (раніше на 350). Гостро стояло питання обєднання держави, бо вона відставала в розвитку від сусідів
2.У населення не було прав, свобод, загального виборчого права
3.Знищити панщину
1. Почалися демонстрації за реформи в різних німецьких державах, поліція застосувала зброю.
2. 18 березня в Берліні була ніч боїв на барикадах
3. 18 травня у Франкурті-на-Майні зібрався вперше загальнонімецький рейхстаг, він прийняв Конституцію, оголосив про об'єднання 39 держав у федерацію. Стати імператором Німеччини парламент запропонував королю Прусії (однієї з 39 держав) Вільгельму  IV , той відмовився отримати корону з рук революції, але дозволив вибори в рейхстаг у  Прусії, у 1849 р. ввів Конституцію Прусії, введено загальне виборче право для чоловіків, знищена панщина

1. Німеччина не обєдналася
2.У 1849 р. король Прусії силою розігнав парламент у Прусії, знищів загальне виборче право, ввів майновий ценз на виборах,
3. Теж вчинили і інші німецькі держави
4. Єдиним завоюванням революції була Конституція Прусії
Австрія
1.Треба ліквідувати кріпацтво
2.Прийняти Конституцію, обмеживши владу імператора
3.Знищити політику терору, яку проводив голова уряду Міттерніх, добитися прав і свобод
1.13 березня 1848 р. у Відені почалися демонстрації проти Меттерніха, за Конституцію.
2.Імператор Фердинанд Iвідправив Меттерніха у відставку.
3. 25 квітня 1948 р. прийнята Конституція, у виборах в рейхстаг беруть участь чоловіки , які мають майно.
4. Через революцію імператор та уряд утікли з країни
1.Знищено кріпацтво і панщина.
2. 10 липня 1848р. почав працювати рейхстаг Австрії.
3. Фердинанд I зрікся трону, замість імператором став 18-річний племінник Франц Йосип, він призупинив дію Конституції, розпустив рейхстаг. Єдине завоювання , яке залишилось – не стало кріпацтва.
Угорщина
1.Боротьба за незалежність від Австрії
2.Знищити кріпацтво
Молодь на чолі з поетом  Петефі почала революцію, у 1849 р. оголосила Угорщину незалежною від Австрії, своїм президентом оголосила Кошута. Скасована панщина. Селяни оголошені власниками землі
Микола I (російський імператор) ввів війська, допоміг придушити революцію, почалися репресії.
Єдине завоювання революції - скасоване кріпацтво
Італія
1.Обєднати державу
2.Добитися незалежності від Австрії та Франції, бо тільки 1 держава з 8 в Італії була незалежна – Сардинське королівство.
1. З усіх королівств повиганяли королів, папу римського позбавили світської влади, оголосили в усіх 8 державах республіки і Конституції. Один з героїв революції – Джузеппе Гарібальді, капітан шхуни.
Революція придушена австрійськими військами, почалися терор, страти. Гарібальді втік з країни.
Отже, тільки у Франції революція перемогла, в Австрії та Угорщині відмінили кріпацтво, в Прусії діяла Конституція. Інші задачі революції не виконали
ПРЕЗЕНТАЦІЯ : https://drive.google.com/file/d/1UmdDzEJ9wP_PEXt8HbIqaTrmbJBoTzZ5/view?usp=sharing
ЗАВДАННЯ : ЗРОБИТИ КОРОТКО  ЦЮ ТАБЛИЦЮ В ЗОШИТІ. ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ ТА НАДІСЛАТИ НА ПОШТУ:

ТЕСТИ ДО ТЕМИ « РЕВОЛЮЦІЇ 1848 – 1849 рр. у ЄВРОПІ»
ОБЕРІТЬ ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ, МОЖЕ БУТИ НЕ ОДНА ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ.
Запитання 1(4 відповіді)
"Весна народів" - це революційний рух 1848-1849 рр., що поширився на території таких країн:
1.Франція 2.Італійські держави 3.Швейцарія 4.Німецькі держави 5. Російська імперія 6. Австрійська імперія
Запитання 2(1 відповідь)
"Весню народів" назвали сучасники революційний рух 1848-1849 рр. в країнах Європи за те, що він:
1.розпочався навесні 1848 р.2.під час революції було утворено єдиний парламент для всіх народів Європи 3.поєднав у собі не лише виступи за демократизацію політичного устрою і протести робітників проти підприємців, а й визвольні національні рухи.4.в результаті революції були утворені нові національні держави слов'ян
Запитання 3 (1 відповідь)
Вставте пропущені слова:
"Весна народів" розпочалася у 1848 р. у ...... (країні) внаслідок .........
1.розпочалася в Австрії внаслідок Слов’янського з'їзду
2.розпочалася у Франції внаслідок економічної кризи та спустошення скарбниці країни
3.розпочалася в Берліні після жорстокого придушеня владою виступу студентів
4.розпочалася в Неаполі після висадки революційних вйськ карбонаріїв – прихильників об’єднання Італії
Запитання 4(3 відповіді)
Визначте спільні ознаки революційних подій 1848-1849 рр. в Європі:
(оберіть правильні твердження)
1.спрямованість проти «старого порядку» (феодального) або його залишків
2.боротьба за посилення абсолютної влади монарха
 3.боротьба за демократизацію суспільних відносин
4.розвиток національно-визвольних рухів.
5.боротьба за встановлення олігархічного буржуазного правління
6.боротьба за утворення національних держава
Запитання 5 (3 відповіді)
Причинами революцій 1848-1849 рр. в Європі стали такі фактори:
1.національний гніт австрійцями значної частини італійців та народів у складі Австрійської імперії
 2.відсутність політичних прав у більшості населення
 3.бездіяльність існуючих представницьких органів влади в Німеччині, італії та Австрії
 4.погіршення умов життя значної частини населення країн Європи через відставання у промисловому та аграрному розвитку
 5.завершення промислового перевороту в Великій Британії
 6.пробудження національної свідомості (усвідомлення себе окремим народом) більшості народів Європи
 7.боротьба за панування в Європі найбільших країн
Запитання 6 (3 відповіді)
Визначте результати та наслідки "Весни народів" 1848-1849 рр.:
1.утвердження в Пруссії Конституції, що гарантувала виборче право усім чоловікам, які подолали майновий ценз
 2.остаточне встановлення у Франції республіканської форми державного устрою
 3.об'єднання Німеччини в одну країну з єдиним імператором та загальнонімецькою конституцією
 4.скасування панщини та виділення частини земель селянам
 5.придушення революцій власними силами та за допомогою військ сусідів
 6.конфіскація державою церковних земель та їх передача безземельним селянам Італії
 7.прискорився процес формування окремих націй


ЦЕ ВЖЕ НЕПОТРІБНО

16 березня . 9-Б клас
 ТЕМА: «ФРАНЦІЯ 1815-1848 рр.»
1.       1. Політична реакція 1814 – 1830 рр. (реакція- повернення до старих порядків)
1814 – 1824 рр. Францією правив брат страченого  Людовика  XVI Людовик XVIII Бурбон. Він хотів відновити  абсолютну монархію, але сусідні королі порадили прийняти Конституцію.  Вона була прийнята – «Хартія – 1814». За Конституцією з 31 млн. брати участь у виборах могли 72 тис., тільки аристократи. Його брат Карл був ультрароялистом (прихильником абсолютної монархії) і вимагав повернути усі феодальні порядки, які були до революції 1889-1799 рр., але старий тучний Людовик просив, щоб йому дали спокійно досидіти  на троні до смерті.
Після смерті Людовика 1824 – 1830 рр. правив його 67-річний брат Карл X. Почався «білий терор» - переслідування прихильників Наполеона I  та нових буржуазних порядків. Очолював терор голова уряду Поліньяк.  100 тис. чиновників звільнено, багато страчено офіцерів, суддів. Дворянам, які повернулися жити у Францію, почали виплачувати компенсації за втрачені землі розміром 1 млрд франків на всіх. Дворяни відновили знущання над селянами, лупцювали їх;  коли їхали на полювання , знищували їх виноградники та посіви, якщо на полюванні дворянин потрапляв у дощ, він разом з кіньми ховався в селянській хаті.
Парламент, який у Франції називався Законодавчий корпус, у 1830 р. став вимагати відставки уряду і припинення терору, але у відповідь Карл X розігнав парламент і призначив вибори в новий. Але новий парламент став ще більш неслухняним, ніж попередній. І тоді 25 липня 1830 р. Карл X зробив державний переворот, ввів 4 ордонанси (закони), за якими уся влада зосередилась в його руках. «Ніхто не поворушиться»,- впевнено говорив король.
2.       2. Липнева буржуазно-демократична революція 1830 р.
27-29 липня  1830 р.– «Три славні дні»  у Франції в Парижі йшла друга буржуазно-демократична революція за відновлення буржуазних порядків. Армія перейшла на бік народу, революція перемогла, Карл X втік з країни. Буржуазія ці дні ховалася за спинами народу, який бився та гинув  на барикадах. Тепер  вирішила не відмовлятися від посади короля і запросила на трон родича Бурбонів ( який, правда, заплямив себе, беручи участь у революції 1789-1899 рр., але буржуазія цього не згадала) Луї Пилипа Орлеанського, банкіра. Так феодальна монархія помінялася на буржуазну.
3.     3.   Липнева монархія у Франції 1830 – 1848 рр.
Життя стало краще. Прийнята Конституція «Хартія – 1830». У виборах тепер брали участь 200 тис. чоловіків з 25 років з майновим цензом 200 франків. Але краще стало жити тільки заможній фінансовій буржуазії, а середня, дрібна буржуазія та простий народ нічого не отримали. Луї Пилипа критикували з усіх боків:
1.       Прихильники республіки:
 1)помірковані, яким було достатньо збільшити число виборців;
2)радикальні, які були за рівність людей і скасування експлуатації
             2. Прихильники монархії:
                    1) орлеаністи, прихильники Луї Пилипа Орлеанського
                    2)легітимісти – прихильники влади Бурбонів
                    3) бонапартисти – прихильники Наполеона.
КАРТИНА Е.ДЕЛАКРУА СВОБОДА НА БАРИКАДАХ
                          Не раз влаштовувалися замахи на короля. Влада у відповідь застосовувала репресії.
4.       4. Економіка Франції.
  У 1848 р. завершився промисловий переворот. 1831 р збудована перша залізниця. Підприємства були дрібні : 15-20 працівників, виробляли шовк, ситець, взуття, предмети розкоші. Робочий день – 12-16 год.  У м. Ліоні ткачі працювали вдома. Жили в підвалах, спали на соломі чи просто на підлозі, дихали пилом, за 12-16 год. праці отримували гроші У 1831 та 1834 рр. вони піднімали повстання, але були придушені.
5.    5.    Зовнішня політика.
Франція створювала свою колоніальну імперію. З 1830 р. 30 років воювала за Алжир – свою перлину. Жителі Алжиру ховалися в печерах, проти них французька армія застосовувала газ.

ТЕСТИ ДЛЯ 9-Б КЛАСУ за темами "Велика Британія та Франція 1815 - 1848 рр."
Запитання 1(1 відповідь)
Соціальна верства, що виникла в результаті промислового перевороту, та не мала нічого, окрім робочих рук ..
1.підприємці 2.лендлорди 3.наймані робітники – пролетарії 4.фермери
Запитання 2 (1 відповідь)
Ідеологія, що виступає за збереження традиційності в усіх суспільних сферах (соцальній, політичній, економічній)
1.лібералізм 2.консерватизм 3. Націоналізм 4.комунізм
Запитання 3(2 відповіді)
За часів "Вікторіанської доби" в Британській імперії утвердилась
1.однопартійна парламентська система, 2.конституційна монархія 3.ліквідовано парламент, 4. абсолютна монархія 5.двопартійна парламентська система, 6. Республіка 7. Парламентська монархія
Запитання 4 ( 1 відповідь)
З якою країною Велика Британія вела "опіумні війни", що врешті спричинило підписання з нею угод про привілеї англійській торгівлі на її території?
1.Індія 2.Китай 3. Австралія 4. Японія
Запитання 5
Оберіть положення, що характеризують економічний розвиток Великої Британії у І пол. ХІХ ст.:(2 відповіді)
1.провідна галузь економіки - текстильна (виготовлення бавовняних тканин)
 2.провідна галузь економіки - цукроваріння
 3.розвиток металургії та вугільного видобування
 4.охорона законом прав робітників на страйки проти власників фабрик
 5.боротьба робітників проти небезпечних умов праці та низької зарплатні
 6.використання у сільському господарстві наукових досягнень та удосконаленої с/г техніки
Запитання 6
Прихильники чартистського руху в Великій Британії у "Народній петиції" виклали вимогу ( 1 відповідь)
1.за дозвіл робітникам вступати для захисту своїх прав у професійні союзи
2.за встановлення республіки
 3.за збільшення зарплатні робітникам, скасуваня праці жінок і дітей
 4.за загальне виборче право для чоловіків
Запитання 7 (1 відповідь)
Хартія 1814 року гарантувала право голоса на виборах у Законодавчий корпус -
1.лише аристократам 2.лише буржуазії 3.усім громадянам-чоловікам, що досягли певного віку і володіють певним майном (віковий та майновий цензи) 4.усі громадянам, що не заплямували себе участю в режимі Н.Бонапарта
Запитання 8 (1 відповідь)
Головними тезами "Хартії 1830 року", що була прийнята в результаті Липневої революції 1830 р. були:
1.проголошення божественного права короля на управління
2. скасування визнання католицтва державною релігією
 3.виборцем міг стати будь-який громадянин, що досян 25 років та сплачували податок не менше 200 франків
4.гарантія прав і свобод громадян
5.встановлення державної цензури в свободі слова і друку
6.народ визнавався верховним носієм влади
Запитання 9 (3 відповіді)
Причинами кризи Липневої монархії на кінець 1840-х рр. стали:
1.представлення в Законодавчому корпусі переважно інтересів фінансової аристократії
 2.представлення в Законодавчому корпусі виключно інтересів старої аристократії
 3.ігнорування інтересів широких кіл суспільства - дрібної буржуазії, аристократії, робітників
 4.застосування владою репресій та військової сили проти виступів бонапартистів та легитимістів
 5.війна за захоплення Алжиру
 6.відновлення законів щодо цензури в пресі та заборони мітингів та страйків

1 комментарий: